Een man zit lachend voor een soort rieten scheidingswand.

Wij werken samen aan een 
mooi en sterk Fryslân
Wy binne provinsje Fryslân. Wa bisto?

Provincie Fryslân 
Provinsje Fryslân 

Werken bij de provincie Fryslân betekent werken bij een ambitieuze organisatie. Met ruim 1.000 collega’s maken we Fryslân mooi en sterk. Het resultaat voor de Friese samenleving staat voorop en daarnaast staat het werkgeluk van onze medewerkers centraal. Persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit, teamwerk en waardering zijn daarbij belangrijk. We werken in een moderne organisatie waar het resultaat voorop staat en samenwerking vanzelfsprekend is.

Je maakt als Business Analist deel uit van het team Beheer en Uitvoering, dat verantwoordelijk is voor het ontwikkelen en beheren van ons vastgoedsysteem. Je werkt onder de senior coördinator Uitvoering en beheer. Ook werk je samen met het strategische grondteam om te bepalen welke informatie nodig is. Met jouw kennis van ons vastgoedsysteem help je actief mee bij het uitvoeren van taken in onze gebiedsprocessen en bij het verbeteren van het team Vastgoed en Grondzaken.

Een functie met impact
In funksje mei betsjutting

Team Vastgoed en Grondzaken is een compact team, bestaande uit drie belangrijke eenheden: Strategie, Aan- en Verkopen, en Beheer en Uitvoering. We werken nauw samen en vullen elkaar aan. Ons takenpakket is gevarieerd en we spelen een belangrijke rol in het uitvoeren van het grondbeleid, vaak in opdracht van belangrijke projecten zoals Stikstof, Natuur en Veenweide. 

We hebben onze handen vol met diverse grote projecten en samenwerking is daarbij essentieel: we werken samen met verschillende externe partners, zoals it Wetterskip, it Fryske Gea, Staatsbosbeheer, landbouw- en natuurorganisaties, particuliere grondeigenaren en natuurlijk met onze eigen opdrachtgevers. We streven ernaar om een toonaangevend vastgoedbedrijf te worden en blijven continu ons vak verbeteren en versterken. Kom ook bij ons team en maak deel uit van deze mooie ontwikkeling!

Het werk in de praktijk
It wurk yn de praktyk

Als Business Analist ben je de sleutelfiguur die informatie over het grondbezit voor onze projecten in Fryslân verzamelt en analyseert. Dit zorgt ervoor dat jouw collega's en projectleiders een duidelijk inzicht hebben in wie welke gronden bezit en waarvoor ze worden gebruikt. Je werkt nauw samen met onze grondstrategen om de juiste informatie te verstrekken voor het bepalen van grondstrategieën.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het beheer van ons vastgoedsysteem P8. Hierdoor zorg je ervoor dat de processen soepel verlopen en de gegevenskwaliteit gewaarborgd blijft. Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor systeemontwikkeling en informatiebehoeften, zowel intern als voor onze projecten. Je werkt hierbij samen met de senior coördinator Beheer en Uitvoering, de ICT-afdeling en de systeemleverancier. Deze rol is nog in ontwikkeling, waardoor je de kans krijgt om zelf bij te dragen aan de verdere groei, met ondersteuning van je collega's. Je wordt hierbij uiteraard goed ingewerkt.

Wie ben jij?
Wa bisto?

We zijn op zoek naar een collega die gedreven is door innovatie, goed kan samenwerken en interesse heeft in vastgoed en grondzaken. Je hebt een scherp oog voor innovatie in processen, informatieontsluiting en systemen. Je denkt actief mee over hoe we onze informatievoorziening kunnen versterken en ons vastgoedsysteem verder kunnen ontwikkelen. Hierbij is fascinatie voor data en systemen belangrijk, evenals de vaardigheid om complexe informatie helder te presenteren. Het vermogen om GIS-informatie te gebruiken voor visuele ondersteuning is onmisbaar en je begrijpt hoe systemen processen kunnen verbeteren. Bij voorkeur spreek je de Friese Taal.

Hiernaast vragen wij: 

  • Een relevante opleiding op hbo-niveau, bij voorkeur gericht op bedrijfskundige informatica;
  • Een aantal jaren ervaring als beheerder van processen en/of systemen bij voorkeur in de vastgoedwereld;
  • Kennis van moderne ICT- en data omgevingen zoals datamodellen, business intelligence, GIS, SharePoint en integratie vraagstukken; 
  • Aantoonbare analytisch kennis en vaardigheden rondom data-analyse, zodat je je bewust bent wat je met informatie kan doen en kan deze ontsluiten en presenteren;
  • Uitstekende ICT-en projectmatige vaardigheden.

Wat bieden wij
Wat biede wy

Je stapt als Business Analist in een uitdagende rol binnen een gedreven afdeling met een heldere visie op toekomstige ontwikkelingen. Verder is er binnen provincie Fryslân veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Hiernaast krijg je:

  • Salaris van minimaal €3.385,60 en maximaal €4.778,94 (schaal 10) bruto per maand, bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding;
  • Boven op je salaris ontvang je 22% individueel keuzebudget. Dit individueel keuzebudget kun je bijvoorbeeld inzetten voor extra verlof, fietsplan, bedrijfsfitness, lidmaatschappen van vakbonden, of gebruiken als extra spaarpot;
  • Een persoonlijk opleidingsbudget van € 5.000;
  • Een jaarcontract voor 32-36 uur met de mogelijkheid tot verlenging naar een vast contract;
  • Vergoeding woon-werkverkeer voor fietsers en treinreizigers. Kom je met de auto? Dan hebben we een plekje voor je gereserveerd in de nabijgelegen parkeergarage;
  • Een informele en persoonlijke werksfeer, met veel ruimte voor eigen inbreng, en goede doorgroeimogelijkheden.

Reageren
Reagearje

Pas je in dit profiel en is je belangstelling gewekt? Dan ontvangen wij graag je CV en motivatie uiterlijk zondag 5 mei 2024.

Solliciteer(eksterne keppeling)

Meer informatie
Mear ynformaasje

Als je nog vragen hebt over deze functie kun je contact opnemen met Marcel Hoekstra, teammanager Vastgoed en Grondzaken via telefoonnummer 06 - 52 47 51 65 of mail naar m.hoekstra@fryslan.frl. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Vera Abresch, corporate recruiter, via 06 - 29 73 78 34 of mail naar v.abresch@fryslan.frl

Fryslân heeft een uitgesproken eigen identiteit en die koesteren we. Daarom is tweetaligheid bij provincie Fryslân een basisprincipe. Foar dy ek?