Met eHerkenning kunnen ondernemers, verenigingen en stichtingen makkelijk, veilig en snel inloggen bij ruim 300 organisaties in de (semi-) publieke sector. Naast de provincie Fryslân maken ook andere overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst, RDW, UWV en KvK gebruik van eHerkenning. Steeds meer organisaties werken met deze gebruiksvriendelijke dienst.

Waarom eHerkenning?

eHerkenning is snel, makkelijk en betrouwbaar. Zo heeft u maar 1 inlogmiddel nodig om uw zaken online bij meerdere organisaties te regelen. U kunt bijvoorbeeld digitaal een aanvraag indienen. Door in te loggen kunt u eenvoudig inzien wanneer u een aanvraag heeft ingediend of geregeld. Zo heeft u meteen uw digitaal archief bij de hand.

Persoonsgebonden

eHerkenning is persoonsgebonden en mag niet worden gedeeld of overgedragen. Als er iemand anders binnen uw organisatie gebruik wil maken van eHerkenning dan moet hij een eigen machtiging hebben.

Betrouwbaarheidsniveau

De provincie Fryslân maakt gebruik van betrouwbaarheidsniveau 2+. Als u bij verschillende organisaties wilt inloggen, kies dan het hoogste betrouwbaarheidsniveau van de organisatie waar u wilt inloggen. Het is altijd mogelijk om in te loggen bij organisaties met een lager betrouwbaarheidsniveau.

eHerkenning aanvragen

eHerkenning kunt u aanvragen bij erkende leveranciers. Er zijn 6 leveranciers door de Rijksoverheid erkend en alleen zij mogen eHerkenning leveren. Zij voldoen allemaal aan de gestelde eisen, maar concurreren met elkaar in prijs en het type eHerkenningsmiddelen. U kunt zelf kiezen bij wie u deze dienst wilt afnemen. De leveranciers kunt u vinden op de website van eHerkenning(externe link).

Wilt u meer weten of heeft u vragen? Meer informatie over eHerkenning(externe link).