Financieel specialist subsidies (32-36 uur)

Twee personen zitten aan een ronde tafel in overleg.

Wij werken samen aan een
mooi en sterk provincie Fryslân

Wy binne provinsje Fryslân. Wa bisto?

Subsidiezaken
Subsidiezaken

Maak deel uit van het dynamische subsidieteam dat zich inzet voor een prachtig en sterk Fryslân door middel van talloze initiatieven binnen de provincie, “Mei de Mienskip wurkje oan in moai en sterk Fryslân". Subsidie speelt hierbij een essentiële rol en het afgelopen jaar alleen al bedroeg de waarde hiervan ruim € 390 miljoen. Binnen de provincie worden verschillende vormen van subsidies onderscheiden, waaronder regelingssubsidies, begrotingssubsidies en incidentele subsidies. Daarnaast is Subsidiezaken verantwoordelijk voor het beheer en de uitvoering van de subsidies van het Waddenfonds. Momenteel bestaat ons team uit 57 medewerkers, verdeeld over 11 gespecialiseerde teams, waaronder 6 ferbiners en 2 teammanagers. Samen zetten we ons in voor diverse aspecten van subsidieverlening, waaronder het Frysk Programma Landelijk Gebied.

We zoeken twee nieuwe collega’s die ons team komen versterken als financieel specialist. In deze uitdagende rol ben jij de drijvende kracht achter de ondersteuning van subsidiemedewerkers bij complexe financiële vraagstukken. Samen met een team van toegewijde specialisten werk je aan het voldoen aan alle randvoorwaarden en processtappen. Klinkt dit als jou volgende uitdaging? Lees dan verder!

Het werk in de praktijk
It wurk yn de praktyk

Als financieel specialist binnen de provinciale organisatie ben je een cruciale schakel in het ondersteunen van diverse onderdelen bij complexe financiële vraagstukken, met een specifieke focus op subsidies. Je fungeert niet alleen als aanspreekpunt, maar ook als adviseur die zelfstandig en in samenwerking met collega's van boekjaarsubsidies werkt aan het verbeteren van de financiële kwaliteitszorg. Dit houdt in dat je niet alleen de regelgeving en procedures rondom subsidies beheert, maar ook actief bijdraagt aan de ontwikkeling van beleid en processen om de effectiviteit en transparantie van het subsidiebeheer te waarborgen.

Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:  

  • Het ondersteunen van diverse financiële vraagstukken, met een focus op subsidies;
  • Beheren van regelgeving en procedures rondom subsidies en bijdragen aan de ontwikkeling van beleid en processen;
  • Verbeteren van de financiële kwaliteitszorg en waarborgen van de effectiviteit en transparantie van het subsidiebeheer.

Wie ben jij?
Wa bist do?

Wij zoeken een enthousiaste collega met het vermogen om de subsidiabiliteit van kosten te beoordelen en de toerekenbaarheid en doelmatigheid ervan te evalueren. Ervaring in een beleidsmatige context en kennis van politiek-bestuurlijke verhoudingen zijn belangrijk. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en de volgende competenties: zelfstandigheid, samenwerkingsgerichtheid, probleemoplossend vermogen en flexibiliteit. 

Hiernaast beschik je over:

  • Een afgeronde hbo-opleiding in financieel-economische richting, accountancy of controlling;
  • Enkele jaren relevante werkervaring in het vakgebied;
  • Ervaring met het lezen en beoordelen van jaarrekeningen, begrotingen, liquiditeitsprognoses en projectplannen;
  • Ervaring met de uitvoering van subsidies, zowel aanvrager- of als toekennerszijde;
  • Beheersing van de Friese taal in woord en geschrift; eventueel kunnen wij je hierin ondersteunen door bijvoorbeeld een cursus Fries aan te bieden.

Wat bieden wij
Wat biede wy

  • Salaris van minimaal €4.232,08 en maximaal €5.972,80 (schaal 11) bruto per maand, bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding;
  • Een jaarcontract voor 32-36 uur met de mogelijkheid tot verlenging naar een vast contract;
  • Boven op je salaris ontvang je 22,37% individueel keuzebudget (IKB). Dit individueel keuzebudget kun je bijvoorbeeld inzetten voor extra verlof, fietsplan, bedrijfsfitness, lidmaatschappen van vakbonden, of gebruiken als extra spaarpot;
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en een opleidingsbudget van € 6.000;
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder pensioenopbouw via pensioenfonds APB, collectieve verzekeringen en een laptop en telefoon;
  • Volledige vergoeding woon-werkverkeer voor fietsers en treinreizigers. Kom je met de auto? Dan hebben we een plekje voor je gereserveerd in de nabijgelegen parkeergarage;
  • Een goede balans tussen werk en privé. Binnen provincie Fryslân kennen we flexibele werktijden en laat het werk het toe, dan kun je ook thuiswerken. 

Reageren
Reagearje

Past deze baan bij jou? Dan ontvangen wij graag je CV en motivatie uiterlijk dinsdag 10 december 2024.

Solliciteren

Meer informatie
Mear ynformaasje

Hebben wij je enthousiast gemaakt, maar heb je inhoudelijk nog vragen? Neem dan contact op met Hennie Hsu via 06 - 11 59 93 07 of mail naar h.hsu@fryslan.frl, of neem contact op met Jan Wiebe Land 06 - 29 66 17 50 of mail naar j.w.land@fryslan.frl. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Danique Akkerman, HR-medewerker, via 06 - 29 73 85 37 of mail naar d.akkerman@fryslan.frl.

Provincie Fryslân
Provinsje Fryslân

Werken bij de provincie Fryslân betekent werken bij een ambitieuze organisatie. Met ruim 1.000 collega’s maken we Fryslân mooi en sterk. Het resultaat voor de Friese samenleving staat voorop en daarnaast staat het werkgeluk van onze medewerkers centraal. Persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit, teamwerk en waardering zijn daarbij belangrijk. We werken in een moderne organisatie waar het resultaat voorop staat en samenwerking vanzelfsprekend is.

Fryslân heeft een uitgesproken eigen identiteit en die koesteren we. Daarom is tweetaligheid bij provincie Fryslân een basisprincipe. Foar dy ek?